- zařazujeme praktické terénní procházky s využitím okolního prostředí a směřujeme žáky k poznávání a k ochraně přírody
- předkládáme žákům pracovní listy, herní aktivity, praktické činnosti, pozorování, výzkum vedoucí k podrobnějšímu poznávání a zkoumání různých ekosystémů, zejména se zaměřujeme na ekosystému místa, kde žijeme
- nejméně 2 x ročně realizujeme návštěvu střediska environmentální výchovy a procházíme výukovým programem
- připojujeme se k oslavě Dne Země (forma zapojení může být individuální dle ročníků)
- zapojujeme se do projektu M.R.K.E.V. (Metodika a realizace komplexní ekologické výchovy) v Pardubickém kraji
- realizujeme 1 x ročně vícedenní pobyt mimo školní prostředí s programem zaměřeným na EV
- organizujeme společně se žáky pravidelné i příležitostné projekty během školního roku pro rodiče a veřejnost ( viz příloha ročních akcí a projektů)
- oceňujeme dialog, diskuzi, argumentaci
- snažíme se o vytváření pozitivního školního klima
Obecně lze říci, že by strategie měly zahrnovat praktickou výuku v terénu/přírodě, pestrost, odbornost podanou zajímavě a přístupně pro žáka, emoční stránku (působivé zážitky), estetické věci (krása přírody, land art) vedení k vnímavosti k lidem i všemu živému, táboření... Na co si dávat pozor - je to trochu obecná otázka, odpověď tudíž je také obecná - aby přístup byl vyvážený a zahrnoval všechny složky a pohledy na problematiku, umožnil zapojení žáků a vlastní iniciativu a odpovědnost, byl podán přitažlivě atd. To jsou obecné pedagogické zásady. Nevystrašit (např. zmije), neotrávit (dlouhé pochody za špatného počasí) ap.Písanku můžete sehnat u nás - na těchto stránkách je Obchůdek (žlutě podbarvený), kde si můžete písanky objednat.
Děkujeme, stavte se a domluvíme se. Zavolejte nebo pošlete e-mail pro domluvu termínu schůzky.